Refomulacja perfum, a nalewane odpowiedniki

Wiele popularnych I znanych marek perfum przechodzi przez refolmulację. Jest to nic innego jak zmiana składu przez zamianę naturalnych olejków na syntetyczne, ogólną zmianę, dodanie lub odjęcie poszczególnych składników. Co wspólnego ma refolmulacja z odpowiednikami perfum?
Co wspólnego ma refolmulacja i odpowiedniki perfum?
Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zrozumieć po co stosuje się zabieg modyfikacji perfum. Istotny wpływ wywierają przepisy dotyczące ochrony środowiska. Ekstrakty olejków pozyskiwane są często z trudno dostępnych naturalnych składników. O ile nie wszystkie składniki są objęte ochroną, o tyle eksploracja terenów, uciążliwy wpływ maszyn i człowieka degraduje środowisko w którym występują.
Kolejnym aspektem są koszty pozyskania naturalnych składników. O ile w laboratorium można w przewidywanym czasie i kosztach stworzyć lub dopracować poszczególny syntetyk zapachowy, o tyle pozyskanie naturalnego składnika nie jest oczywiste. Zależy od pory roku, pogody, która często nie sprzyja pracom maszyn i ludzi. Sprowadza się to oczywiście do kosztów. Proces tworzenia przez laborantów jest zdecydowanie bardziej przewidywalny, mniej kosztowny, a do tego ostateczny produkt spełnia normy ochrony środowiska.
Ale to ma ostatecznie wspólnego z odpowiednikami znanych perfum? Otóż zamienniki są tworzone głównie z baz syntetycznych w sterylnym procesie produkcji. Jeżeli znana marka zmienia, czyli poddaje refolmulacji, swój znany produkt to czy nie tworzy swojego własnego zamiennika oryginalnych perfum? Podobnie jest z producentami takich kosmetyków jak lane perfumy będące takim samym produktem jak pierwowzór z wykorzystaniem tych samych baz zapachowych i niemalże identycznych proporcji.
Refolmulacja perfum, ich zamienniki i koszty
Przy aktualnych założeniach rządzących światową gospodarką na produkt i jego jakość decydujące czynniki to koszt i czas produkcji oraz koszty przeznaczone na promocję konkretnego produktu. Te 3 (ale nie jedyne) zmienne ostatecznie przekładają się na cenę finalnego produktu. Ta często jest bardzo wysoka co ogranicza dostępność produktu wielu chętnym do jego zakupu. Stąd koncepcja perfum nalewanych będących analogiczną reformułą droższego produktu, który nieustannie poddawany jest modyfikacjom w celu obniżenia jego kosztów produkcji.
Wyżej opisane zalety odpowiedników nie są oczywiście jedyną słuszą regułą dokonywania zakupów. Warto jedynie wiedzieć o tym, że zawsze istnieje alternatywa dla wysokobudżetowyc produktów.