Witamina B5

Witamina B5 jest też znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej płodną ze wszystkich witamin i spotyka się w wszystkim rodzaju żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, ażeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Oznacza to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z owego względu w rzeczywistości nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Natomiast nawet gdyby nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie oznacza to, iż witamina B5 nie jest wskazana dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest dostępna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można odnaleźć w prawie każdym pożywieniu, lub toż zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście istnieją źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej daleko niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i przeważnie nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w powiązaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest integralną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest także potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/


Co ciekawe, witamina B5 jest także uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, że w czasach stresu organizm wydziela więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje wiele teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość mężczyzn nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie więcej niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczby witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copyright © 2020 CSNS All rights reserved. | CoverNews by AF themes.