Witamina C – garść wiedzy

Witamina c jest teraz najbardziej znaną witaminą. Nie istnieje toż zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem oraz innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm oraz nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest nieodzowna do tworzenia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez wystarczającej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni wiele prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w bycie owego wykonać bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, żeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im dużo witaminy c ma organizm, tym lepsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie, jeśli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, aby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Wszelako przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeśli jednak dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt wielkiej ilości witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-kurzajek/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.