Graficzne oblicze firmy

Wizerunek przedsiębiorstwa stwarza się również poprzez graficzne elementy identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
System wizualnej identyfikacji powinien być dobrze przemyślany. Przede wszystkim powinien oddawać charakter produktów jakie przedsiębiorstwo oferuje – czy to towarów czy usług.
Do wizualnych elementów identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, choć nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet specyficzne właściwości architektury.
Składniki graficznej identyfikacji można zobaczyć na stronach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (na przykład na czapkach roboczych).
Zmysł wzorku odbiera największą ilość informacji. Dlatego graficzne elementy identyfikacji są tak bardzo ważne. System graficznej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiostwa.