Zalety dropshippingu

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze witryny internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się odcinkami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten sposób działania daje sprzedawcy dużą elastyczność i pozwala mu skupić się tylko na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W dropshippingu, nie musisz inwestować olbrzymiego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest idealnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Wspaniała jest także możliwość posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to kolosalna atrakcja dla młodej firmy.